Scris de: Ioana Miron, Editat de: Ioana Miron, Timp de citire: 3 minute |
În continuarea seriei de interviuri, împreună cu voi și alături de partenerii Coordonatori județeni, descoperim CampioMATE așa cum a fost în ediția 2023 și plănuim cum va fi în ediția 2024. Invitatul acestui interviu este dl. Angelo Cătălin Bărbuță, Inspector de matematică - Județul Suceava. Cum vedeți desfășurarea CampioMATE în anul care urmează? Ce ați schimba în ediția 2024? Vom organiza concursul CampioMATE conform regulamentului. Sperăm să putem atrage mai multe cadre didactice pentru postura de antrenor și, implicit, mai mulți elevi. Consider că experiența obținută în ediția precedentă va conduce la rezultate mai bune în această ediție, respectiv obținerea mai multor premii în campionat. Care au fost provocările proiectului CampioMATE? Cred că ideea în sine a acestui proiect a fost cea mai mare provocare. Convingerea cadrelor didactice să se implice în desfășurarea acestuia ar fi următoarea provocare. Elevii sunt destul de deschiși la participarea la competiții mai ales la cele organizate sub formă de joc, utilizând tehnologia. Cum analizați rezultatele de pe podium, după 2 ani de CampioMATE? Aflându-ne la prima participare, cred că rezultatele obținute sunt destul de bune. Cred însă că se puteau obține rezultate mult mai bune cu o implicare mai activă a cadrelor didactice. Considerați CampioMATE că fiind un joc necesar și antrenant pentru înțelegerea profundă a matematicii pentru elevii din ciclul gimnazial? Se poate spune că jocul este antrenant și îi stimulează pe elevi în procesul de învățare al matematicii. Puteți spune că acest proiect își îndeplinește misiunea sau mai sunt aspecte pe care trebuie să le revizuim? În principiu, da. Însă multe dintre exercițiile și problemele propuse sunt cu un nivel destul ridicat de dificultate, depășind scopul proiectul, acela de a desfășura activități remediale. De asemenea, cred că în procesul de constituire a echipelor ar trebui realizată o repartizare a elevilor la cadrul didactic care i-a înscris, astfel încât profesorul de la clasă să aibă contact cu elevii săi și prin intermediul acestui concurs. Au existat semnale prin care elevii, fiind repartizați în echipe cu antrenori alte cadre didactice decât cel de la clasă, nu au mai manifestat același interes pentru concurs. Se poate observa o creștere a promovabilității la examenul de capacitate pentru școlile înscrise în concurs (sau e prea devreme)? Cred că este puțin cam devreme o astfel de observație. De altfel în concurs s-au înscris și mulți elevi cu situație bună sau foarte bună la învățătură și pentru care nu se punea în discuție faptul că nu ar promova Evaluare Națională la matematică.