Calendarul CampioMATE – Ediția 2026
Distribuie
Scris de: CampioMATE, Editat de: Maria Predoiu

3, 2, 1…START! HAI ÎN JOC!

Echipe, prieteni noi, provocări, puncte, antrenamente, probe de etape, hai cu ranking-ul… Îți dă cu plus? Clar, locul tău e chiar acum în CampioMate – Campionatul de matematică pe echipe!

PASUL 1: 1 octombrie 2025 – 11 ianuarie 2026. Înscrieri, Calificări, distribuția jucătorilor pe divizii, formarea echipelor!

1 octombrie – 7 noiembrie 2025 - ÎNSCRIERI

-         Înscrierea profesorilor în platformă pe baza codurilor primite de la coordonatorii județeni și aprobarea conturilor de profesori de către coordonatorii județeni.

-         Activarea conturilor de antrenori de către profesorii care doresc să devină antrenori și aprobarea lor de către coordonatori.

-         Înscrierea elevilor-jucători pe baza codurilor primite de la profesori. Aprobarea conturilor de elevi-jucători de către părinți și profesori.

4-5-6 noiembrie 2025 - TESTE TEHNICE pentru JUCĂTORI

-        Jucătorii cu cont validat și aprobat pot parcurge teste de antrenament tehnic în pagina ARENA 

8 - 28 noiembrie 2025 - CALIFICĂRI

- 8 noiembrie - de la ora 08:00 - 20:00 - MARATON NAȚIONAL de PROVOCĂRI. Fiecare jucător primește, în pagina ARENA, 100 de provocări din materia clasei precedente, din care poate rezolva oricâte dorește. De la deschiderea unei provocări, jucătorul are la dispoziție 1 oră să răspundă. La finalul calificărilor, la fiecare 5 provocări din maraton rezolvate corect, jucătorul participant va primi câte un punct de E-score în Calificări. La finalul tuturor probelor de calificări, jucătorii cu E-score mai mare vor avea prioritate la locurile din echipe, iar jucătorii cu E-score mai mic vor începe campionatul pe Băncile de rezerve. 

- 12- 27 noiembrie - fiecare jucător va primi 20 de Provocări în pagina ARENA, din care va putea să rezolve maxim 3 pe zi, în această perioadă. Provocările vor aduce jucătorilor E-score (important pentru prioritate în echipe) și R-score (important pentru distribuția jucătorilor în divizii de nivel)

- 15 noiembrie - în intervalul 08:00 - 21:00 - Testul 1 de nivel - 10 exerciții, timp de lucru 1 oră de la deschiderea testului.

- 22 noiembrie - în intervalul 08:00 - 21:00 - Testul 2 de nivel - 10 exerciții, timp de lucru 1 oră de la deschiderea testului.

- 28 noiembrie - afișarea rezultatelor din Calificări în pagina ARENA a fiecărui jucător și în centralizatoarele Profesorilor coordonatori din pagina ELEVII MEI.  

2-18 decembrie 2025 - REPARTIZARE ÎN DIVIZII și FORMARE ECHIPE

2-3 decembrie - Distribuția jucătorilor pe divizii de nivel (BETA sau GAMMA), în funcție de R-score mediu obținut în CALIFICĂRI.

- 4-5 decembrie - Formare echipe. În fiecare județ se formează echipe în funcție de nr de antrenori înscriși. Jucătorii din județ au prioritate în echipele județene în ordinea descrescătoare a E-score-ului obținut în Calificări. Pentru județele în care nu se formează nicio echipă pentru o anumită clasă/ divizie, jucătorii vor intra pe o listă națională și vor fi distribuiți în echipele mixte naționale formate pentru acea clasă/ divizie, respectând criteriul E-score-ului. Jucătorii care nu intră într-o echipă după calificări vor intra pe Băncile de rezerve de unde pot concura pe tot parcursul campionatului sau de unde pot fi transferați în echipe după Etapele 1, 2 sau 3, în funcție de E-score-ul obținut în etapa respectivă. 

- 8-12 decembrie - Preluare echipe de către antrenori

- 15-17 decembrie - Transferuri între echipe, la solicitarea profesorilor coordonatori și a antrenorilor, respectând Regulamentul

- 18 decembrie - afișarea în pagina ARENA, la jucători, a echipei sau a băncii de rezerve în care au intrat.           

- 20 decembrie - 7 ianuarie - vacanța de iarnă

- 18 decembrie - 11 ianuarie - Antrenorii introduc în ARENĂ link-ul de WhatsApp al echipei. Jucătorii intră, prin link, în grupul de WhatsApp al echipei. Jucătorii de pe băncile de rezerve află cine este Antrenorul băncii lor și intră, prin link, în comunitatea de WhatsApp corespunzătoare.

PASUL 2: 12 ianuarie - 26 mai 2026. Competiția. 5 perioade de antrenamente și 5 etape de concurs.

17 ianuarie, de la ora 11:00Eveniment START JOC. Cu toții ne adunăm on-line și aflăm ultimele surprize la startul competiției. 

12-20 ianuarieFiecare echipă se reunește live, în prima probă, Proba START. Antrenorii și jucătorii se cunosc, discută strategia de joc și rezolvă primele misiuni cu șanse la puncte: lansarea primului locker de prezență, alegerea numelui de echipă și a avatarului, desemnarea liderului de echipă și stabilirea obiectivului echipei. Toate misiunile rezolvate în platformă până pe 20 ianuarie, ora 23:59 vor primi punctele aferente.

21 ianuarie - 7 februarie. ETAPA 1. Veți primi fișele suport cu materia de etapă pentru a vă antrena. Vă veți întâlni la antrenamente și veți putea deschide fiecare maxim 5 lockere de prezență/ etapă cu puncte bonus (maxim 1 locker/ zi). Veți rezolva provocări zilnice (fiecare câte maxim 30 de provocări/ etapă, adică maxim 3 provocări de rezolvat într-o zi) pe pagina ARENA jucător pentru extra puncte.

7 februarie, de la 08:00 la 21:00. Test ETAPA 1.  On-line, 10 exerciții, asemănătoare cu provocările din antrenamente. Fiecare jucător are timp de rezolvare maxim o oră de la deschiderea testului și câștigă puncte pentru echipă. Punctajele și ranking-ul echipelor din fiecare divizie se actualizează pe 8 februarie. GG!!

10 februarie, ora 19:00. Evenimentul Etapei 1 

9-17 februarie. Prima rundă de transferuri între jucătorii cu E-score de top de pe băncile de rezerve și jucători cu E-score mai mic din echipe, în cadrul aceluiași județ-clasă-divizie.

19 februarie - 14 martie. ETAPA 2.  30 de provocări (maxim 3 provocări/ zi) și 5 locker-e.

14 martie. Test ETAPA 2.  Punctajele finale ale etapei (individuale și ale echipelor) se afișează pe 15 martie.

17 martie, ora 19:00. Evenimentul Etapei 2.

16-18 martie. Transferuri Etapa 2.

20 martie - 4 aprilie. ETAPA 3. 30 de provocări (maxim 4 provocări/ zi) și 5 locker-e.

4 aprilie. Test ETAPA 3. Punctajele finale ale etapei (individuale și ale echipelor) se afișează pe 5 aprilie.

7 aprilie, ora 19:00. Evenimentul Etapei 3.

6-9 aprilie. Transferuri Etapa 3.

15 - 28 aprilie. ETAPA 4.  30 de provocări (maxim 5 provocări/ zi) și 5 locker-e.

25 aprilie. Test ETAPA 4. Punctajele finale ale etapei (individuale și ale echipelor) se afișează pe 26 aprilie.

28 aprilie. Evenimentul Etapei 4. Fără transferuri.  

4-9 mai. ETAPA 5 (sumativă). 30 de provocări (maxim 6 provocări/ zi) și 5 locker-e.  Punctajele sunt duble față de etapele anterioare!

9 mai. Test ETAPA 5 - SUMATIV.

11 - 15 mai. Proba SUVENIR.

18-23 mai - Baraj pentru podium (în cazul egalității perfecte între top echipe sau top jucători)

26 mai - Punctaje finale/ Clasament final al Ediției 2026.


PASUL 3 : Gala CampioMATE

6 iunie – GALA Națională - Marea festivitate de PREMIERE . Trofee, medalii și alte surprize.

6-19 iunie - Gale locale, la decizia echipelor inspectoratelor județene. 

Game over! Deocamdată. Ne regrupăm la toamnă, pentru un nou sezon CampioMATE.


CampioMATE – Campionatul de matematică pe echipe se adresează elevilor de clasele V - VIII din județele partenere. Materia de matematică aferentă celor celor 5 etape urmează programa școlară (vezi aici PROGRAMA), participarea în program fiind atât distractivă, cât și utilă pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare și pregătirea examenului de Evaluare Națională.

Participarea jucătorilor în CampioMATE este gratuită. 

Numărul de echipe concurente va fi în limita numărului de antrenori înscriși în fiecare județ participant. Numărul de locuri pe Banca de rezerve este nelimitat. Copiii calificați în echipe și cei calificați pe băncile de rezerve au exact aceleași misiuni și aceleași șanse la puncte pe tot parcursul campionatului.

Pentru a putea asigura gratuitatea programului pentru copii, mulțumim GALERIEI SUPORTERILOR care fac acest program posibil!

 

 

Operațiunea a fost executata cu succes. Operațiunea nu a putut fi executata cu succes.